Benvida do Presidente

Benvida do Presidente

Foto Presidente de la Autoridad Portuaria de Vigo

CARLOS BOTANA LAGARÓN,

Presidente da Autoridade Portuaria de Vigo


     En 1870, o Porto de Vigo e a súa ría serviron de inspiración ao escritor francés Jules Verne e foron o escenario da súa novela “Vinte mil leguas baixo o mar”. Jules Verne foi un visionario adiantado ao seu tempo e este feito honra e motiva a levar a cabo unha planificación ambiciosa e sostible do Porto de Vigo durante os próximos 30 anos.

Neste momento, o Porto de Vigo está a plantar as sementes do que será o porto do futuro. Traballamos en proxectos innovadores e sostibles destinados a converternos, en 2030, nun Porto Verde e Azul integrado na cidade e nun ecosistema mariño. Estamos a converter as nosas infraestruturas en infraestruturas verdes que xeran ecosistemas submarinos. Como exemplo, a que creamos co proxecto “Portos Vivos”, onde a vida mariña florece ao longo dunhas innovadoras estruturas instaladas no peirao da Laxe, fronte ao edificio de Portocultura, en pleno centro de Vigo.

Esta tecnoloxía única e respectuosa co medio ambiente está a contribuír á redución da pegada ecolóxica do Porto e á mellora da súa biodiversidade, demostrando que a tecnoloxía instalada supón unha mellora ecolóxica importante con respecto ás estruturas mariñas estándar. "Living Ports" mostra a próxima xeración de infraestruturas portuarias e metodoloxías de construción mariña responsable.

Ademais, proxectamos un porto integrado coa cidade e baseado na mobilidade sostible. No ano 2024 poderase circular a pé ou en bicicleta por todo o bordo portuario, dende o Arenal ata Bouzas, grazas a unha nova senda ciclopeonil de 7,5 km que deseñamos xunto coa Xunta de Galicia. Pero queremos ir máis aló e converter todo este percorrido nun novo camiño azul que leva aos nosos “Peiraos do Solpor”, dende onde podemos contemplar unha marabillosa posta de sol sobre a Ría de Vigo e mergullarnos para gozar, unha vez máis, da vida submarina.

Así mesmo, estamos a traballar na transformación de todos os buques do Porto de Vigo a novos combustibles, como o hidróxeno. A electrificación das terminais xa comeza a materializarse, e co proxecto “Julio Verne” conseguiremos o abastecemento de hidróxeno, amoníaco e metanol non só aos nosos barcos, senón tamén ao transporte terrestre. E o Porto de Vigo contará co primeiro dispensador de hidróxeno verde de acceso público de Galicia e un dos primeiros de España. Un pequeno paso, pero moi significativo, para o avance de Galicia na transición enerxética. Traballamos man a man coa Universidade de Vigo, centros tecnolóxicos e estaleiros locais deseñando os barcos do futuro. Queremos que ningún sector quede atrás: a pesca, os servizos portuarios, o tráfico marítimo local... Cremos nunha transición xusta.

Outro gran reto é a soberanía enerxética. Un gran reto debido ás futuras necesidades eléctricas de novos combustibles ou de subministración eléctrica (OPS) aos buques que operan no noso porto. O noso obxectivo é claro: conseguir cero emisións para 2030.

Pero un porto debe ser un lugar de encontro cos barcos que chegan á nosa costa, pero tamén coa cidade. Un porto onde ninguén se sente estraño e todos son benvidos. Para conseguilo, creamos un Comité de Benestar. Unha organización que nace baixo o paraugas da estratexia de economía azul sostible que levamos dende 2016 e que se sustenta en tres piares fundamentais: a sustentabilidade económica, ambiental e, sobre todo, social. Queremos ser un porto amable e saudable.

Pero non hai que esquecer que tamén somos un porto moi ligado á economía da cidade. Proba diso é o alto valor económico da mercadoría que se carga e descarga ano tras ano no Porto de Vigo e que, en 2022, superou os 16,2 millóns de euros, o que demostra a importancia do Porto de Vigo para o tecido industrial galego e nacional, como referente en sectores tan importantes como a automoción e a pesca. De feito, o 70% das exportacións marítimas de Galicia realízanse a través do Porto de Vigo. Non hai mellor termómetro da economía.

Se ao Porto lle vai ben, ás empresas de Vigo e a súa área de influencia vailles ben. E tamén a Galicia.  Sigamos traballando xuntos para construír ese porto do futuro: un porto eficiente, sostible, respectuoso co medio ambiente e adaptado ás novas tecnoloxías. Un Porto aberto a todos e integrado na cidade, onde apostamos pola internacionalización e a captación de talento. Un porto eficiente.

Teremos que afrontar xuntos os retos do futuro, identificando necesidades coa escoita activa para deseñar solucións innovadoras. Temos grandes retos e moito traballo por diante. Xuntos conseguirémolo.